Koirapuiston rakentaminen

KV 12.04.2021 § 40

Valtuutettu Pia Kuparinen luki allekirjoittamansa koirapuiston rakentamista koskeneen seuraavan valtuustoaloitteen:

“Kaupungissamme on paljon koiria ja koiraihmisiä, mutta vähän heille osoitettuja koirien ulkoilualueita. Lemmikkieläimen lisäksi, koiralla on muitakin tehtäviä yhteiskunnassamme. On opaskoiria, poliisikoiria, tullin huumekoiria ja onpa koria koulutettu tunnistamaan myös erilaisia sairauksia, viimeksi tunnistamaan covid-viruksen. Koiralla on siten merkittävä ja monipuolinen asema ihmisen kumppanina historiassa ja tulevaisuudessa. Koronapandemian aikana koirien merkitys on entisestään korostunut sen tuodessa omistajalleen positiivista vaikutusta niin fyysisten ulkoilulenkkien kuin psyykisen hyvinvoinnin lisääjänä. Koira on monelle yksinäiselle lohtu ja aina luotettava kaveri. Linikkalan puistoalueen kaavassa on varattu koirapuistolle oma alueensa. Tätä ei ole vielä hyödynnetty, eikä rakentamispäätöstä tehty.

Esitän, että koirapuiston rakentamista laaditaan suunnitelma ja budjetti ja edetään sen mukaisesti koirapuiston toteutukseen. Lisäksi esitän, että suunnitteluun otetaan mukaan koirien pidon asiantuntijataho, esimerkiksi paikallisen koirayhdistyksen kautta.”

Pia Kuparisen lisäksi valtuustoaloitteessa oli mukana valtuutettu Marjut Kallioinen.

Päätös Valtuusto lähetti valtuustoaloitteen kaupunginhallitukselle valmisteltavaksi.

KH 19.04.2021 § 123

Valmistelija Kaupunginsihteeri

Esittelijä Kaupunginjohtaja

Päätösehdotus Kaupunginhallitus antaa yhdyskuntalautakunnalle tehtäväksi laatia valtuustoaloitteessa tarkoitettua asiaa koskeva selvitys ja mahdollinen toimenpide-esitys kaupunginhallituksen käsiteltäväksi.

Päätös Kaupunginhallitus hyväksyi ehdotuksen.