Loimijoen alueen kirjolohen istutus

KV 01.03.2021 § 35

Valtuutettu Sami Mattila luki allekirjoittamansa Loimijoen alueen kirjolohen istutuksia koskeneen seuraavan valtuustoaloitteen: “Forssan seudulla asuvat virkistyskalastajat ovat huolissaan kaupungin toimettomuudesta perinteisten vuosittaisten kirjolohen istutusten suhteen. Kaupunki on aiempina vuosina säännöllisesti huolehtinut kalojen istutuksista Loimijoen alueelle. Haitallisten vesikasvien niittoa on tehty parina viime vuotena, jolloin istutuksiin varatut rahat ovat menneet siihen. Nyt tilanne on toinen ja kalanistutuksiin pitäisi kaupungin toimesta tämän vuoden kesäkauden aikana palata.

Esitänkin, että Forssan Kaupunki laittaa asian uudelleen pikaisesti vireille ja huolehtii kirjolohen istutuksiin tarvittavan riittävän rahamäärän ohjaamiseen kalojen hankintaan jatkossa säännöllisesti joka vuosi. Tämä osaltaan antaa kaupunkilaisille mahdollisuuden hyödyntää Loimijoen rantojen viihdekäyttöä hyödyllisellä tavalla.”

Sami Mattilan lisäksi valtuustoaloitteessa olivat mukana valtuutettu Pia Kuparinen ja varavaltuutettu Aila Lahtinen.

Päätös Valtuusto lähetti aloitteen kaupunginhallitukselle valmisteltavaksi.

KH 15.03.2021 § 79

Valmistelija Kaupunginsihteeri

Esittelijä Kaupunginjohtaja

Päätösehdotus Kaupunginhallitus antaa yhdyskuntalautakunnalle tehtäväksi laatia valtuustoaloitteessa tarkoitettua asiaa koskeva selvitys ja mahdollinen toimenpide-esitys kaupunginhallitukselle käsiteltäväksi.

Päätös Kaupunginhallitus hyväksyi ehdotuksen.