FL – mielipiteet 2.9.2021: Turvapaikan haku ei ole ratkaisu

Hallituspuolue keskusta laittoi loppukesän teatterissaan eduskuntaryhmän puheenjohtajan Juha Pylvään lausumaan muutaman sanan maahanmuutosta. Käsikirjoitukseen kuului, että vihervasemmisto ja puolueen puheenjohtaja Saarikko asiaa heti paheksuivat ja Pylväs ripotteli tuhkaa niskaansa ja veti sanansa takaisin.

Viestinä oli hämätä kansalaista siitä, että keskusta jotain haitalliselle humanitaariselle maahanmuutolle muka tekisi. Ei tee, vaan on muun hallituksen kanssa avosylin ottamassa taas uusia tuntemattomia sotilaita vastaan kuten Sipilä teki luvatessaan talonsa 2015.

Saimme havaita tuolloin, että tulijoissa ei ollutkaan monen odottamia naisia ja pikkulapsia. Kerätyt lelut ja lastenvaatteet jäivät käyttämättä, potkuhousut eivät aikuisille miehille sopineetkaan.

Nyt meidät yritetään saada maksamaan maailman suurvallan USAn laskua siitä, että myös Suomi lähti osana luotua koalitiota Afganistaniin turvaamaan rauhaa ja pitämään järjestystä yllä. Jälleen pitäisi avata ovet hallitsemattomalle maahanmuutolle.

Suomi järjesti operaation, jossa tuotiin omia kansalaisia ja heitä auttaneita paikallisia ilmasillalla kotiin.

Täytyy ihmetellä miksi Suomella on ollut Afganistanissa lähes 400 henkilöä työllistävä lähetystö ja miksi ihmeessä sieltä tulleita suomalaisia kuskataan vastaanottokeskuksiin? Ja kuullun mukaan lisää pitäisi vielä tuoda.

Vaikka meille toisin väitetään on hyvin todennäköistä, että tulijoiden taustoista ei ole taaskaan riittävää tietoa. Muun muassa Englantiin on evakuoitu lentokieltolistalla olevia ja Ruotsi huomasi tulijoiden joukossa jo kertaalleen rikosten takia maasta karkoitettuja. Tuskin Suomen tiedustelu tätä parempaan selvitystyöhön pystyy.

Afganistanin kriisin varjolla yritetään avata rajat hallitsemattomalle humanitaariselle maahanmuutolle. Turvapaikanhakujärjestelmää käytetään väärin, eikä sillä todellisuudessa auteta kuin ihmissalakuljettajia ja koko järjestelmän ympärille syntynyttä liiketoimintaa.

Vokkikeisarit hierovat jo karvaisia käsiään odottaen veronmaksajien rahoja ja riittävän hyväuskoisia kuntia, joihin saavat perustaa rahastuslaitoksensa.

Suomi on ja tulee olemaan tulijoille kohdemaa niin kauan kuin täällä on tarjolla verrokkimaita paremmat etuudet ja muut vetovoimatekijät. Työvoimapulan paikkaajiksi näiden huonosti integroituvien maiden tulijoista ei ole, kasvatamme ainoastaan jo syntyneitä halpatyömarkkinoita.

Todellinen työperäinen maahanmuutto edellyttää olemassa olevaa työtä, johon ei löydy kotimaasta tekijää. Nämä maahantulijat myös kotoutuvat ilman yhteiskunnan toimia.

Voimme, ja meidän pitää, kunnissa sekä kaupungeissa torjua maamme turvallisuudelle ja taloudelle haitallinen maahanmuutto. Todelliset hädänalaiset jäävät pakolaisleireille joko maan sisään tai lähialueille.

Valitettavasti meillä ei ole velkarahalla mahdollisuuksia juuri heitäkään auttaa. Alijäämäisten kuntien ja valtion tulee ensisijaisesti turvata maamme hyvinvointi.

Mikäli saamme tulevaisuudessa taloutemme kuntoon, harkitaan sitten rahan käyttämistä myös maailman ongelmien ratkaisemiseen.

Linkki lehden sivuille
Kirjoitettu 3.9.2021